2022 г.
ДЕКЛАРАЦИЯ ЗА КОРПОРАТИВНО УПРАВЛЕНИЕ НА
„ВИНЪС” АД
(допълнение
към Годишния доклад за дейността за 2021 г.)
От приемане на Програмата за добро корпоративно управление на заседание на
съвета на директорите, , включително и през 2021 г., Дружеството е ръководило и
организирало своята дейност, спазвайки и прилагайки международно признатите
стандарти за добро корпоративно управление. „НАШ ДОМ БЪЛГАРИЯ АД ХОЛДИНГ”
АДразглежда доброто корпоративното управление като съвкупност от правила,
механизми и политики за ръководене и контролиране на дружеството, целящи
балансиране на интересите на управителните органи, акционерите и трети
заинтересовани страни – търговски партньори, кредитори на компанията, потенциални
инвеститори.
С Решение № 461-ККУ от 30.06.2016 г., заместник-председателят на КФН,
ръководещ управление „Надзор на инвестиционната дейност“ одобри Националния
кодекс за корпоративно управление (НККУ) като кодекс за корпоративно управление
по чл. 100н, ал. 7, т. 1 във връзка с ал. 8, т. 1 от ЗППЦК. „ВИНЪС” АД ще спазва по
целесъобразност принципите на Националния кодекс за корпоративно управление
(създаден 2007 г. и утвърден от Националната комисия по корпоративно управление,
последващо изменен през февруари 2012 година, април 2016 година и юли 2021 г.) и
ще извършва дейността си в съответствие с разпоредбите му.
Цялостната организация на дейността на Дружеството през 2021 г. на ежедневна
база не дава възможност за изчерпателно изброяване на всички действия,
представляващи изпълнение на приетата от НАШ ДОМ БЪЛГАРИЯ АД ХОЛДИНГ
програма, като в изложеното по-долу са посочени задължителните реквизити съгласно
чл. 100н, ал. 8 от ЗППЦК:
1.
Информация дали емитентът спазва по целесъобразност:
a) Кодекса за корпоративно управление, одобрен от заместник-председателя на
КФН
С Решение № 461-ККУ от 30.06.2016 г., заместник-председателят на КФН,
ръководещ управление „Надзор на инвестиционната дейност“ одобри НККУ като
кодекс за корпоративно управление по чл. 100н, ал. 7, т. 1 във връзка с ал. 8, т. 1 от
ЗППЦК НАШ ДОМ БЪЛГАРИЯ АД ХОЛДИНГ спазва по целесъобразност принципите на
Националния кодекс за корпоративно управление (създаден 2007 г. и утвърден от
Националната комисия по корпоративно управление, последващо изменен през
февруари 2012 година, април 2016 година и юли 2021 г.) и извършва дейността си в
съответствие с разпоредбите му.
Действията на ръководството и служителите на Дружеството са в посока
утвърждаване на принципите за добро корпоративно управление, повишаване на
доверието на акционерите, инвеститорите и лицата, заинтересовани от управлението и
дейността на дружеството и поощряване на успешните стопански дейности на
Дружеството и устойчиво развитие.
б) друг кодекс за корпоративно управление
От приемане на Програмата за добро корпоративно управление ана 03.12.2007 г.,
включително и през 2021 г., Дружеството е ръководило и организирало своята дейност,
страница 1 от 10
 07Nash Dom Declaraciq_corp_upravl_2021
2022 г.
спазвайки и прилагайки международно признатите стандарти за добро корпоративно
управление.
в) информация относно практиките на корпоративно управление, които се
прилагат от емитента в допълнение на кодекса по буква „а“ или буква „б“
Няма допълнителни практики.
2.
Обяснение от страна на емитента кои части на кодекса за корпоративно
управление по т. 1, буква „а“ или буква „б“ не спазва и какви са основанията за
това, съответно когато емитентът е решил да не се позовава на никое от
правилата на кодекса за корпоративно управление – основания за това
Дружеството спазва по целесъобразност принципите на Националния кодекс за
корпоративно управление (създаден 2007 г. и утвърден от Националната комисия по
корпоративно управление, последващо изменен през февруари 2012 година и април
2016 година), със следните изключения:
Глава първа - КОРПОРАТИВНИ РЪКОВОДСТВА
1.4. Съветът на директорите приема и спазва Етичен кодекс.
Основания:
Членовете на Съвета на директорите се ръководят в своята ежедневна
дейност от общоприетите принципи за почтеност, управленска и професионална
компетентност. Поради това и отчитайки естеството, мащаба и комплексността на
дейността на Дружеството не се налага приемането на Етичен кодекс, в който
формално да се посочват спазваните от ръководството принципи.
1.6. Съветът на директорите насърчава прилагането и съблюдава спазването от страна
на дъщерните дружества на възприетите принципи за устойчиво развитие на групово
ниво, когато това е приложимо. Съдейства за утвърждаване на култура за устойчиво
развитие.
Основания:
С оглед естеството, мащаба и комплексността на дейността на Дружеството
и неговото дъщерно дружеството не е идентифицирана нужда от създаване на
политика на групово ниво във връзка с устойчивото развитие. Ръководството на
Дружеството подкрепя идеята за отговорния и екологично устойчив бизнес, който не
само носи полза на бизнеса и обществото, но също така допринася за социалното,
икономическо и екологично развитие и подобряване на качеството на живот като цяло.
В тази връзка насърчава прилагането от страна на дъщерното дружество на същите
принципи в дейността му.
2.3. В договорите за възлагане на управлението, сключвани с членовете на Съвета на
директорите, се определят техните задължения и задачи, критериите за размера на
тяхното възнаграждение, задълженията им за лоялност към дружеството и
основанията за освобождаване.
Основания:
Практиката се прилага частично. Договорите за Управление на членовете
на Съвета на директорите в частта им за основания за освобождаване са максимално
опростени с цел еднозначното им тълкуване при възникване на спор, доколкото
освобождаването става с решение на Общото събрание на акционерите.
2.4 Дейността на членовете на Съвета на директори следва да бъде обект на ежегодна
оценка.
Основания:
НАШ ДОМ БЪЛГАРИЯ АД ХОЛДИНГ не е създал орган, който да извършва
оценка на дейността на Съвета на директорите. В компетентността на общото събрание
страница 2 от 10
 07Nash Dom Declaraciq_corp_upravl_2021
2022 г.
на акционерите е да освобождава от длъжност членовете на Съвета на директорите,
които се отчитат ежегодно за дейността си пред акционерите.
3.3. Съветът на директорите трябва да осигури надлежно разделение на задачите и
задълженията между своите членове. Основна функция на независимите директори е
да контролират действията на изпълнителното ръководство и да участват ефективно в
работата на дружеството в съответствие с интересите и правата на акционерите.
Препоръчително е председателят на Съвета на директорите да бъде независим
директор.
Основания:
Практиката се прилага частично, доколкото изпълнителния директор на
Дружеството е избран за председател на Съвета на директорите.
3.5. Повишаването на квалификацията на членовете на Съвета на директорите следва
да бъде техен постоянен ангажимент.
Основания:
Практиката се прилага частично, доколкото повишаването на
квалификацията на членовете на СД се извършва с оглед конкретните нужди на
Дружеството.
3.6. Препоръчително е устройствените актове на дружеството да определят броя на
дружествата, в които членовете на Съвета на директорите могат да заемат ръководни
позиции.
Основания:
Този текст е препоръчителен. Не се поставя ограничения за броя
дружества, в които членовете на Съвета на директорите могат да заемат ръководни
позиции с оглед естеството, мащаба и комплексността на дейността на Дружеството.
3.7. Препоръчително е броят на последователните мандати на независимите членове
да бъде ограничен.
Основания:
Този текст е препоръчителен и не се прилага с оглед естеството, мащаба и
комплексността на дейността на Дружеството.
4. Възнаграждение
Основания:
Дружеството прилага частично практиките по тази точка, доколкото
съгласно приетата от Общото събрание на акционерите политика за възнагражденията,
такова не се изплаща от Дружеството . Постоянно възнаграждение се изплаща
единствено на Андрей Тенев, по трудово правоотношение 2 часов работен ден.
5.2. Процедурите за избягване и разкриване на конфликти на интереси следва да бъдат
регламентирани в устройствените актове на дружеството.
Основания:
В чл. 40 от Устава са посочени задълженията на СД, в това число и относно
избягването на конфликти на интереси. С оглед естеството, мащаба и комплексността
на дейността на Дружеството, правният механизъм за избягване и разкриване на
конфликти на интереси в достатъчна степен гарантира правата на настоящите и
потенциални акционери и на дружеството като такова. Дружеството стриктно
страница 3 от 10
 07Nash Dom Declaraciq_corp_upravl_2021
2022 г.
съблюдава пряко приложимите разпоредби на чл. 237 от ТЗ, чл. 114, 114а, 114б, 116б и
116г, ал. 6 от ЗППЦК, чл. 26 от ЗДСИЦ, както и чл. 19 от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 596/2014.
6. Комитети
Основания:
Дружеството прилага частично практиките по тази точка, доколкото при
отчитане естеството, мащаба и комплексността на дейността на Дружеството не е
идентифицирана необходимост от създаването на допълнителни комитети. В
съответствие с изискванията на действащия до 02.12.2016 г. чл. 40ж ЗНФО, членовете
на Съвета на директорите са изпълнявали функциите на одитен комитет, като
заседанията се ръководят от председателя на Съвета на директорите (неизпълнителен
член). След влизането в сила на новия Закон за независимия финансов одит и
съобразно предвидените в него срокове, Дружеството в качеството си на предприятие
от обществен интерес създаде Одитен комитет.
.
Глава първа – ДВУСТЕПЕННА СИСТЕМА
Основания:
Практиките в тази част са неприложими, доколкото Дружеството е с
едностепенна система на управление.
Глава втора - ОДИТ И ВЪТРЕШЕН КОНТРОЛ
19. Желателно е да се прилага ротационен принцип при предложенията и избора на
външен одитор.
Основания:
Дружеството не прилага тази практика. Предложението за избор на
външен одитор идва от страна на Одитния комитет, а изборът му е в компетенциите на
Общото събрание на акционерите. Съгласно ЗНФО регистриран одитор, който
извършва задължителен финансов одит на финансов отчет на предприятие от
обществен интерес, следва да се оттегли, след като е изпълнявал одиторски
ангажименти в продължение на 7 поредни години от датата на назначаването му, и не
може да изпълнява ангажименти за задължителен финансов одит в това предприятие в
продължение на 4 години от датата на оттеглянето си. Отговорен одитор, който
извършва задължителен финансов одит на финансов отчет от името на одиторско
дружество в предприятие от обществен интерес, следва да бъде заменен, след като е
изпълнявал одиторски ангажименти по задължителен финансов одит в продължение
на 7 поредни години от датата на назначаването на одиторското дружество в това
предприятие. Този регистриран одитор не може да изпълнява в качеството си на
отговорен одитор ангажименти за задължителен финансов одит в предприятието в
продължение на 4 години от датата на оттеглянето му.
21. Препоръчително е изграждането на система за вътрешен контрол, която
включително да идентифицира рисковете, съпътстващи дейността на дружеството и да
подпомага тяхното ефективно управление. Тя следва да гарантира и ефективното
функциониране на системите за отчетност и разкриване на информация.
Основания:
Гарантирането на ефективното функциониране на системите за отчетност и
разкриване на информация се извършва от Съвета на директорите и Одитния комитет.
В дружеството е изградена и функционира система за вътрешен контрол, която
включително да идентифицира рисковете, съпътстващи дейността на дружеството и да
страница 4 от 10
 07Nash Dom Declaraciq_corp_upravl_2021
2022 г.
подпомага тяхното ефективно управление. Тя гарантира и ефективното функциониране
на системите за отчетност и разкриване на информация. Описание на основните
характеристики на системите за вътрешен контрол и управление на риска е
представено в т. 3 от настоящата декларация за корпоративно управление.
Глава трета – ЗАЩИТА ПРАВАТА НА АКЦИОНЕРИТЕ
23.2. Препоръчително е корпоративните ръководства да подържат база данни с
контакти на своите акционери, притежаващи 5 или над 5% от капитала на дружеството,
позволяваща изпращане на директни съобщения до тях или до определено от тях лице.
Основания:
Този текст е препоръчителен и се прилага частично от Дружеството. С
оглед естеството, мащаба и комплексността на дейността на Дружеството, дружеството
не поддържа отделна база данни с контакти на своите акционери, притежаващи 5 или
над 5 % от капитала на дружеството. Първоначална информация за контактите на
акционерите, притежаващи 5 % и над 5 % се получава чрез получените уведомления за
значително дялово участие по смисъла на чл. 145 и сл. от ЗППЦК. Към 31.12.2021 г.
Дружеството има само единадесет акционери, с чиито контакти разполага.
Глава четвърта - РАЗКРИВАНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ
Основания:
Дружеството прилага частично практиките по тази глава. С оглед
естеството, мащаба и комплексността на дейността на Дружеството, законовият
Механизъм за разкриване на информация, предвиден в ЗППЦК, Наредба № 2 на КФН и
Регламент 596/2014 г., се явява достатъчен за гарантиране правата на инвеститорите.
Дружеството не е идентифицирало нужда да разкрива информация от нефинансов
характер извън нормативно предвидените си задължения.
Всички акционери на
НАШ ДОМ БЪЛГАРИЯ АД ХОЛДИНГ
имат право да получават
информация за воденето на дружествените дела, както и всяка друга информация,
съгласно изискванията на закона.
Наред с това Дружеството спазва изискванията на закона за разкриване на
информация, което публикува в законоустановените срокове в Комисията за финансов
надзор чрез Е-регистър, „Българска фондова борса” АД чрез „Екстри” и в „Централен
депозитар” АД.
С оглед осигуряване на ефективно взаимодействие с всички заинтересовани лица,
инвеститори и/или акционери,
НАШ ДОМ БЪЛГАРИЯ АД ХОЛДИНГ
и през 2021 г. има
назначен директор за връзки с инвеститорите - Венелин Сидеров. Директорът
осъществява ефективна връзка между съвета на директорите на дружеството и
неговите акционери и лицата, проявили интерес да инвестират в ценни книжа на
дружеството, като им предоставя информация относно текущото финансово и
икономическо състояние на Дружеството, както и всяка друга информация, на която те
имат право по закон в качеството им на акционери или инвеститори.
34. Когато това е приложимо, корпоративните ръководства приемат правила, които
осигуряват оповестяване на годишна база на нефинансова информация в съответствие
с националното законодателство и приложимото европейско право. В тази връзка
корпоративните ръководства трябва да включват към годишните си доклади
информация как и до каква степен дейностите на компанията могат да се
страница 5 от 10
 07Nash Dom Declaraciq_corp_upravl_2021
2022 г.
квалифицират като екологично устойчиви, като например: каква част от оборота му е в
резултат на продукти и услуги, които са свързани с икономически дейности, които се
квалифицират като екологично устойчиви; каква част от капиталовите му разходи,
когато е приложимо, както и каква част от оперативните разходи са свързани с активи
или процеси свързани с икономически дейности, които се квалифицират като
екологично устойчиви. Когато корпоративното ръководство изготвя отделен доклад за
нефинансово отчитане, тази информация трябва да е включена в доклада.
Основания:
Изискванията на тази точка не са приложими спрямо Дружеството с оглед
естеството, мащаба и неговия размер. Съгласно чл. 8 от Регламент (ЕС) 2020/852
посоченото изискване се отнася единствено до дружествата, които са длъжни да
публикуват нефинансова информация съгласно член 19а или член 29а от Директива
2013/34/ЕС.
Глава пета - ЗАИНТЕРЕСОВАНИ ЛИЦА. УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ
39. Корпоративните ръководства трябва да бъдат ангажирани с установяване на
конкретни действия и политики отсносно устойчивото развитие на компанията,
включително разкриването на информация, свързана с климата и социални аспекти от
дейността им.
Основания:
Дружеството прилага частично тази точка доколкото към момента не е
създало отделна политика във връзка с устойчивото развитие на компанията.
Ръководството на Дружеството подкрепя идеята за отговорния и екологично устойчив
бизнес, който не само носи полза на бизнеса и обществото, но също така допринася за
социалното, икономическо и екологично развитие и подобряване на качеството на
живот като цяло. Ръководството на Дружеството се стреми към устойчиво развитие на
организацията, ресурсите, хората и обществото като цяло. Дружеството осигурява
публичност и прозрачност на управлението, защитава правата на всички акционери и
се отнася към тях равнопоставено. Основни принципи са разумно и ефективно
управление на активите на дружеството и контрол на риска при и тяхното влияние
върху околната среда.
Ние сме убедени, че следвайки отговорните и етични бизнес практики във връзка с
инвестициите в недвижими имоти, поддържайки безопасни и здравословни условия на
труд, и опазвайки околната среда, градим стабилна компания в полза на служителите,
акционерите и обществото като цяло.
Дружеството спазва всички приложими нормативни разпоредби, свързани с
опазването на околната среда, като ръководството следи за въздействието на
Дружеството върху нея. Служителите на Дружеството се насърчават да представят
предложения и идеи за намаляване на влиянието на Дружеството върху околната
среда.
40. Корпоративното ръководство осигурява ефективно взаимодействие със
заинтересованите лица. В допълнение корпоративното ръководство дава насоки,
одобрява и контролира политиката за ангажиране на заинтересованите лица. Към
групата на заинтересованите лица се отнасят определени групи лица, на които
страница 6 от 10
 07Nash Dom Declaraciq_corp_upravl_2021
2022 г.
дружеството директно въздейства и които от своя страна могат да повлияят на
дейността му, в т. ч. доставчици, клиенти, служители, кредитори, групи за обществен
натиск и други. Дружеството идентифицира кои са заинтересованите лица с отношение
към неговата дейност въз основа на тяхната степен и сфери на влияние, роля и
отношение към устойчивото му развитие.
Основания:
Дружеството прилага тази практика частично. Дружеството не е приело
политика, доколкото установените в Дружествата практики осигуряват ефективно
взаимодействие със заинтересованите лица.
Ръководството на дружеството поддържа ефективни връзки с всички заинтересовани
лица, като спазва принципите за прозрачност и бизнес етика. Дружеството отчита
интересите както на акционерите, така и на доставчици, клиенти/контрагенти,
служители, кредитори и други и ги идентифицира въз основа на тяхната степен, сфери
на влияние и отношение към неговото развитие. Основен критерий при избора на
ръководни кадри е компетентността, образованието и опита в различни сфери на
икономическия и социален живот, а не възрастта, пола, социалното положение или
вероизповедание. Стимулира се личната инициатива, развива се индивидуалността и
се работи за повишаване мотивацията на кадрите.
43. Препоръчително е в съответствие с тази политика корпоративните ръководства да
изработят и конкретни правила за съобразяване с интересите на заинтересованите
лица. Правилата трябва да осигуряват участието на заинтересованите лица и тяхното
привличане при решаване на конкретни, изискващи позицията им въпроси. Тези
правила следва да гарантират баланса между развитието на дружеството и
икономическото, социалното и екологосъобразното развитие на средата, в която то
функционира.
Основания:
Дружеството не е разработвало такива правила. Установените в
Дружеството практики осигуряват надежден баланс между развитието на дружеството
и икономическото, социалното и екологосъобразното развитие на средата, в която то
функционира.
44. Препоръчително е периодично, в съответствие със законовите норми и добрата
международна практика за разкриване на информация от нефинансов характер
дружеството да информира за икономически, социални и екологични въпроси,
касаещи заинтересованите лица, като например: борба с корупцията; работа със
служителите, доставчиците и клиентите; социалната отговорност на дружеството;
опазването на околната среда и нарушаване правата на човека.
Основания:
Този текст е препоръчителен и с оглед естеството, мащаба и
комплексността на дейността си Дружеството не е идентифицирало нужда да разкрива
информация от нефинансов характер извън нормативно предвидените си задължения.
3.
Описание на основните характеристики на системите за вътрешен контрол и
управление на риска на емитента във връзка с процеса на финансово отчитане.
Финансовите отчети на Дружеството са изготвени при спазване на българското
законодателство и приложимите международни счетоводни стандарти. Отчетите са
заверени от регистриран независим одитор, който потвърждава съответствието им с
страница 7 от 10
 07Nash Dom Declaraciq_corp_upravl_2021
2022 г.
българското законодателство и приложимите счетоводни стандарти. С оглед
изискванията на чл.36, ал. 6 от Закона за счетоводството, в одиторския доклад
задължително се изразява становище:
Съответства ли докладът за дейността на финансовите отчети за същия отчетен
период;
Изготвен ли е докладът за дейността в съответствие с приложимите законови
изисквания и заявяват дали в резултат на придобитото познаване и разбиране
на дейността на предприятието и обстановката, в която то работи, са установили
случаи на съществено невярно представяне в доклада за дейността и посочват
характера на невярното представяне;
В декларацията за корпоративно управление представена ли е изискваната от
съответните нормативни актове информация.
4.
Информация по член 10, параграф 1, букви „в“, „г“, „е“, „з“ и „и“ от Директива
2004/25/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 21 април 2004 г. относно
предложенията за поглъщане
4.1. Информация по член 10, параграф 1, буква „в“ от Директива 2004/25/ЕО на
Европейския парламент и на Съвета от 21 април 2004 г. относно предложенията за
поглъщане – значими преки или косвени акционерни участия (включително косвени
акционерни участия чрез пирамидални структури и кръстосани акционерни участия)
по смисъла на член 85 от Директива 2001/34/ЕО
4.2. Информация по член 10, параграф 1, буква „г“ от Директива 2004/25/ЕО на
Европейския парламент и на Съвета от 21 април 2004 г. относно предложенията за
поглъщане – притежателите на всички ценни книжа със специални права на контрол
и описание на тези права
Дружеството няма акционери със специални права на контрол.
4.3. Информация по член 10, параграф 1, буква „е“ от Директива 2004/25/ЕО на
Европейския парламент и на Съвета от 21 април 2004 г. относно предложенията за
поглъщане - всички ограничения върху правата на глас, като например ограничения
върху правата на глас на притежателите на определен процент или брой гласове,
крайни срокове за упражняване на глас или системи, посредством които чрез
сътрудничество с дружеството финансовите права, предоставени на ценните книжа,
са отделени от притежаването на ценните книжа
Не съществуват ограничения върху правата на глас. Крайните срокове за упражняване
на правото на глас са съгласно разпоредбите на Закона за публичното предлагане на
ценни книжа.
4.4. Информация по член 10, параграф 1, буква „3“ от Директива 2004/25/ЕО на
Европейския парламент и на Съвета от 21 април 2004 г. относно предложенията за
поглъщане – правилата, с които се регулира назначаването или смяната на членовете
на съвета и внасянето на изменение в учредителния договор
Съгласно Устава на дружеството Съветът на директорите се избира с обикновено
мнозинство от Общото събрание на акционерите. Членовете на Съвета могат да бъдат
страница 8 от 10
 07Nash Dom Declaraciq_corp_upravl_2021
2022 г.
преизбирани без ограничения. След изтичане на мандата им, членовете на Съвета на
директорите продължават да изпълняват своите функции до избирането от Общото
събрание на нов съвет.
Съгласно Устава на дружеството Съветът на директорите е в състав от трима члена,
които се избират с обикновено мнозинство от Общото събрание на акционерите.
Уставът се изменя от Общото събрание с мнозинство 2/3 от представения капитал, като
се изисква и одобрение на промените от Комисията за финансов надзор.
Правилата са подробно описани в Устава на дружеството, който е публикуван по
електронното дело на Дружеството в Търговския регистър -
http://www.brra.bg,
давайки възможност на всички трети лица да се запознаят с него.
4.5. Информация по член 10, параграф 1, буква „и“ от Директива 2004/25/ЕО на
Европейския парламент и на Съвета от 21 април 2004 г. относно предложенията за
поглъщане – правомощия на съвета, и по-специално правото да се емитират или
изкупуват акции
Правомощията на Съвета на директорите са посочени в чл. 37 от Устава на
Дружеството. Към настоящия момент Съветът на директорите не е овластен с Устава да
емитира или изкупува акции.
Във финансовия отчет за 2021 г. и в приложения към него Годишен отчет за дейността
на Дружеството за 2021 г. се съдържа подробна информация за притежаваните от
членовете на СД акции от капитала на Дружеството, получени възнаграждения и / или
компенсации, както и за участията на всеки от членовете в контролни и / или
управителни органи на други търговски дружества и притежаваните от тях дялове от
капитала на други на дружества.
Съветът на директорите избира и освобождава изпълнителен/и директор/и и
председател и заместник председател на съвета на директорите; приема Правила за
своята дейност и утвърждава Правила за вътрешната организация на Дружеството; в
предвидените от закона случаи и/или, при настъпване на обстоятелства от съществено
значение за Дружеството, свиква незабавно Общото събрание на акционерите; взима
решения за придобиване, закриване или прехвърляне на предприятия или части от тях;
взема решения за съществени промени в дейността на Дружеството; взема решения за
съществени организационни промени; взема решения за дългосрочно сътрудничество
(над три години) от съществено значение за Дружеството и прекратяване на такова
сътрудничество; взема решения за създаване и закриване на клонове, агенции и
представителни офиси; вземане на решения за придобиване и отчуждаване на
недвижими имоти и дълготрайни активи, вземане на инвестиционни заеми, даване на
гаранции и поемане на поръчителства, придобиване и предоставяне на лицензии,
учредяване на ипотечни и заложни права върху дълготрайни активи на Дружеството и
кредитиране на трети лица; назначава на трудов договор директор за връзка с
инвеститорите; избира прокурист или търговски пълномощник на Дружеството; приема
програма за добро корпоративно управление на Дружеството в съответствие с
международно признатите стандарти за добро корпоративно управление, определени
от ресорния заместник-председател на Комисията за финансов надзор; одобрява
годишния бюджет и работен план дружеството; предварително одобрява всички
сделки с участие на заинтересувани лица.
.
страница 9 от 10
 07Nash Dom Declaraciq_corp_upravl_2021
2022 г.
5.
Описание на политиката на многообразие, прилагана по отношение на
административните, управителните и надзорни органи на емитента във връзка с
аспекти, като възраст, пол или образование и професионален опит, целите на
тази политика на многообразие, начинът на приложението й и резултатите през
отчетния период; когато не се прилага такава политика, декларацията съдържа
обяснение относно причините за това
Неприложимо съгласно чл. 100н, ал. 12 от ЗППЦК.
__________________________
Андрей Тенев,
Изпълнителен директор на НАШ ДОМ БЪЛГАРИЯ АД ХОЛДИНГ
страница 10 от 10